سرخط خبرها

نخستین رویداد «کودک و شاهنامه» در مشهد برگزار شد | در مسیر آشنایی دانش‌آموزان با هنر حماسی + فیلم

  • کد خبر: ۲۱۵۰۴۷
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
نخستین رویداد «کودک و شاهنامه» در مشهد برگزار شد | در مسیر آشنایی دانش‌آموزان با هنر حماسی + فیلم
مراسم افتتاحیه نخستین رویداد «کودک و شاهنامه»، با حضور جمعی از مسئولان شهری و دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در مشهد برگزار شد.

ریحانه موسوی | شهرآرانیوز، مراسم افتتاحیه نخستین رویداد «کودک و شاهنامه»، در قالب تئاتر خیابانی، پرده‌خوانی و نقالی در سالن ورزشی شهدای تاکسیرانی مشهد برگزار شد.

هدف از برگزاری این رویداد، آشنایی هرچه بیشتر دانش‌آموزان پایه چهارم تا ششم با شخصیت‌های شاهنامه و مفاهیم حماسی آن، رشد خلاقیت و تقویت حس میهن‌دوستی، آزادی‌خواهی و مبارزه با ظلم، صبح امروز با حضور مجید طهوریان‌عسکری،رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد، یوسف اسماعیل‌زاده معاون فرهنگی هنری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد، سید جلیل بامشکی معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد و ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان است.

توجه ویژه شورای ششم به موضوع شاهنامه

مجید طهوریان‌عسکری، رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد در حاشیه برگزاری این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز گفت: ما در مجموعه شورای ششم به صورت ویژه‌تر به موضوع شاهنامه می‌پردازیم و نگاهمان به این حوزه، نگاهی هویتی و حماسی است که نقش موثری در تاریخ هویتی انقلاب اسلامی ایران داشته است.

طهوریان عسکری  تصریح کرد: شاهنامه برش‌های مختلفی دارد که بخش‌های متنوع آن در تمام سنین، علاوه‌بر هویت‌سازی، شکل‌دهی شخصیت انسانی را به دنبال دارد.

وی اظهار کرد: در شهری که خورشید عالم تاب آن امام رضا(ع) است، هویت تاریخی و ماندگار دیگری به نام حکیم ابوالقاسم فردوسی می‌درخشد و کتاب بی‌نظیر او یعنی شاهنامه، امروز در تمام دنیا سند هویتی و گفت‌وگویی علاقه‌مندان به حوزه شعر و ادبیات است.

آشنایی با شاهنامه در قالب بازی و سرگرمی

در ادامه معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری گفت: اولین رویداد «کودک و شاهنامه»  از ۱۳ تا ۱۷ اسفند ماه، با هدف آشنایی دانش‌آموزان پایه چهارم تا ششم ابتدایی با اثر بزرگ و حماسی شاهنامه برگزار می‌شود.

سید جلیل با‌مشکی افزود: دانش‌آموزان ما با فراگیری داستان‌های شاهنامه، حس میهن‌دوستی و مبارزه با استکبار را فرا گرفته و با استفاده از ابزار بازی و سرگرمی آموزش‌های لازم به آن‌ها داده می‌شود که امیدواریم بتوانیم اقدام موثری در فرآیند آموزشی آن‌ها داشته باشیم.

بازیابی هویت غنی تاریخی و دینی برای نسل امروز

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز در گفت‌وگو با شهرآرانیوز بیان کرد: بازیابی هویت غنی تاریخی و دینی برای نسل امروز با استفاده از ابزار جدید، هنر و فرهنگ که بتواند به صورت مبادله‌ای و فرایندی در حوزه کودک و نوجوان اثرگذار باشد، دغدغه‌ای است که از ابتدا در کانون مطرح بوده است.

ابراهیم زره‌ساز  افزود: یکی از اهداف عالی در کانون، توجه به هنر حماسی باتوجه به کارکردهای آن برای کودک و نوجوان است و در این راستا مذاکراتی با شهرداری و آموزش‌وپرورش با هدف‌گذاری رسیدن به فضای هویتی کودکان صورت گرفت.

در پایان این مراسم نیز دانش‌آموزان با حضور در غرفه‌های فرهنگی و هنری دایر در سالن ورزشی شهدای تاکسیرانی به آشنایی با شاهنامه و فراگیری آن پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->